Veškeré poplatky najdete přehledně v Ceníku služeb, který naleznete níže v sekci O nás – Informace pro zákazníky a dokumenty.
Platební údaje slouží jako podklad pro strukturovanou platbu k investici do příslušné investiční strategie. Můžete si je vygenerovat v Klientském centru po vytvoření investiční kalkulace. Pozornost věnujte, prosím, zejména číslu účtu, variabilnímu a specifickému symbolu.
V případě, že zadaná platba má jiné parametry než bylo uvedeno v Údajích k platbě, nemůžeme investici bez dalšího realizovat. Nejčastější chybou je pak špatný či rovnou chybějící variabilní nebo specifický symbol. Když už k takovéto chybě dojde, dostanete v případě chybějícího nebo chybného specifického symbolu notifikační e-mail. Peníze zůstávají na našich sběrných účtech po dobu maximálně 21 pracovních dní. Pokud v mezidobí nedojde k nápravě, jsou pak odesílány zpět na odchozí účet. Za účelem opravy je pak nejjednodušší kontaktovat oddělení Back Office, a to e-mailem na adresu backoffice@efekta.cz nebo telefonicky na čísle +420 545 218 972.
Využívejte, prosím, pouze účty registrované v systému.
U dluhopisů je výnos rezidentů ČR u fyzických osob průběžně zdaňován srážkovou daní, takže Vám jej posíláme už čistý a nemusíte tak řešit daňové přiznání. Pokud u fondů dodržíte doporučený investiční horizont, tedy minimálně 3 roky, je splněn tzv. časový test a váš výnos od daně osvobozen.
Nejběžnějším způsobem podání žádosti o odkup je vyplnění příslušného formuláře, který je ke stažení v Klienstkém centru, se svým finančním poradcem. Přijímáme také telefonní žádosti o prodej, kdy je nezbytné znát své identifikační údaje pro komunikaci s námi, identifikační údaje vybraného investičního nástroje a počet kusů, které si přejete prodat. Všechny tyto parametry je možné dohledat v Klientském centru.
Pokud se s námi rozhodnete ukončit smluvní vztah, takové rozhodnutí by nás samozřejmě mrzelo, ale nejsme banka a nebudeme Vám nic zbytečně komplikovat. Postačí tedy poslat e-mailem nebo poštou volně formulovanou výpověď. Po uplynutí výpovědní doby a vypořádání všech finančních transakcí pak bude smlouva ukončena, stejně tak i váš přístup do Klientského centra.
K tomu, abychom vás jako investora lépe poznali a mohli vyhodnotit rizikově výnosový profil, což nám ukládá legislativa jako jednu z nutných podmínek pro umožnění zainvestování.
Registrace je prvním krokem pro zasmluvnění, což je základní podmínkou k tomu stát se naším zákazníkem. Do úspěšného doby úspěšného dokončení procesu zasmluvnění Vám nemůžeme poskytnout žádné investiční služby.
K vašim osobním údajům mají přístup naši pracovníci a v odůvodněných případech i obchodní partneři. Spolu s nimi pak i náš poskytovatel cloudových služeb. Více informací naleznete zde.
Jedná se o zabezpečené webové rozhraní sloužící pro zákazníky k vašemu náhledu a správě investic uzavřených skrze naši společnost. Také jsou prostřednictvím Klientského centra distribuovány pravidelné výpisy z účtů nebo produktové či vývojové novinky.
Přístupové údaje obdržíte automaticky prostřednictvím SMS zprávy přibližně do 24 hodin po dokončení vašeho zasmluvnění. V případě potřeby opětovného zaslání přístupových údajů nebo vygenerování údajů nových se, prosím, obraťte na infolinku.
Pro každého, kdo nechce, aby mu finance na běžných účtech v bankách kvůli inflaci reálně ztrácely na hodnotě.
Úspěšně projděte procesem zasmluvnění, vyberte si z produktů dostupných na základě vašeho investičního profilu stanoveného dle odpovědí v investičním dotazníku, a pak již jen zašlete své finanční prostředky dle instrukcí uvedených v Údajích k platbě. O zbytek se již postaráme my.
V případě fondů jsou cenné papíry uloženy u pověřeného depozitáře fondu. Dluhopisy jsou odesílány v listinné formě přímo zákazníkům, případně jsou v rámci zaknihování vedeny v naší podružné evidenci navázané na Centrální depozitář cenných papírů.
V současné době se jedná o obvyklou alternativu listinných cenných papírů, které jsou takzvaným zaknihováním nahrazeny zápisem do příslušné evidence, přičemž je nelze převést jinak než změnou zápisu v této evidenci.
Samozřejmě, seznam všech povolených činností od České národní banky je dostupný zde. Mezi hlavní investiční služby, které naše společnost poskytuje, patří: a) přijímání a předávání pokynů týkajících se investičních nástrojů; b) provádění pokynů týkajících se investičních nástrojů na účet zákazníka; i) umisťování investičních nástrojů bez závazku jejich upsání.
Finanční prostředky jsou pojištěny v rámci Garančního fondu obchodníků s cennými papíry, který poskytuje náhradu za 90 % nevydaného zákaznického majetku, nejvýše však částku odpovídající protihodnotě 20 000 EUR. Prostředky uložené na bankovních účtech u bank, které nebyly zainvestovány, jsou pak kryté ze 100 % až do výše 100 000 EUR.
Ano, jak finanční prostředky, tak cenné papíry zákazníků jsou vždy odděleny od majetku společnosti.
Při zakoupení podílových listů nebo investičních akcií (dle zvoleného fondu) dojde k emisi těchto cenných papírů, čímž se stanete spolupodílníkem nebo spoluvlastníkem vybraného fondu. Vždy se podrobně seznamte s informacemi o konkrétním cenném papíru, ideálně pak se statutem fondu. Pokud máte vybráno, za sebou proces zasmluvnění a odpovídající investiční profil, stačí zaslat peníze dle platebních údajů vygenerovaných v Klientském centru. Vše ostatní už pak zařídíme my.
Ke každé investici se váže minimální investiční horizont uvedený v klíčových informacích pro investory, což je informační dokument povinně tvořený ke každému investičnímu nástroji. Je to nejkratší časové období, během kterého doporučujeme investici držet. Pro naše fondy činí aktuálně: CREIF – 3 roky (více zde) CDFS – 5 let (více zde) DOMOPLAN – 5 let (více zde).
Jednotlivé fondy spravují investiční společnosti na základě smluvního vztahu. Tyto společnosti si vybírají samotné fondy. Více informací o jednotlivých správcích je uvedeno v dokumentu Klíčové informace o produktu, který je vypracováván ke každému fondu.
Veškeré poplatky najdete přehledně v Ceníku služeb, který naleznete níže v sekci O nás – Informace pro zákazníky a dokumenty.
Pokud držíte dluhopis s pevným neboli fixním výnosem, je vám v pravidelných intervalech vyplácen stabilní výnos, tzv. kupón, a to v závislosti na předem stanovené úrokové sazbě dluhopisu. Tato sazba je až do splatnosti dluhopisu neměnná.
U dluhopisů v naší nabídce emitent zpravidla negarantuje zpětný odkup dluhopisů. Dluhopisy je však možné bezplatně převádět, takže v případě, že máte zájemce o koupi vašich dluhopisů, lze je převést na jinou osobu.
K převodu dluhopisů je potřeba na Obchodníka doručit vyplněnou žádost o převod investičních nástrojů, originál nabývacího titulu (zpravidla kupní nebo darovací smlouva) a oboustranné kopie dluhopisů, přičemž na rubové straně bude vyznačena změna vlastníka dluhopisu (tzv. rubopisování dluhopisů). Změna bude v Klientském centru provedena vždy nejpozději na konci každého kalendářního měsíce.
Je to způsobeno použitým úrokovacím standardem, který přisuzuje únoru menší počet dní v měsíci. Vzniklý rozdíl bude dorovnán v březnu.